Etusivu>fi>Majoitus>Varausehdot

SAIMAAHOLIDAY VARAUS- JA PERUUTUSEHDOT

Voimassa 1.4.2022 alkaen

Verkkokaupan tuotteita myy  Saimaan Eräpalvelu Oy (Y-tunnus 1082927-7).  Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen muutoksiin ja toimitusehtojen muutoksiin. Asiakkaan on ennen varaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin varaus- ja peruutusehtoihin. Nämä varausehdot tulevat kumpaakin osapuolta sitoviksi, kun asiakas on suorittanut näissä ehdoissa mainitut maksut. SaimaaHoliday-myyntipalvelu käsittelee kaikki asiakastiedot täysin luottamuksellisesti.

 

1.Oleskelu huvilalla tai hotellissa

SaimaaHoliday lomahuvilat ovat asiakkaan käytettävissä tulopäivästä kohteittain seuraavasti:

- Huviloissa klo 16.00 lähtöpäivään klo 12.00.

- Hotellihuoneet ovat käytettävissä klo 14.00 lähtöpäivään klo 12.00 asti.           

Lomahuvilan vuokraan kuuluu asunnon vapaa käyttöoikeus. Asuntoon sisältyvät kalusteet, astiat, wc-paperit, talouspaperit ja pefletit, astianpesuaineet ja ruokailuvälineet, energia lämmitykseen, valoon ja ruuanlaittoon sekä takkapuut. Huvilan varustukseen kuuluvat myös vuodevaatteet, liinavaatteet ja pyyhkeet. Lisäksi huvilan varustukseen kuuluu grillausmahdollisuus ulkogrillissä, kotakeittiössä tai erillisessä grillipaikassa. Jokaisessa huvilassa on myös ilmainen langaton internet yhteys.

Hotellihuoneen vuokraan kuuluu huoneen vapaa käyttöoikeus. Huoneeseen sisältyvät kalusteet, astia, wc-paperit, astianpesuaineet ja ruokailuvälineet, energia lämmitykseen, valoon ja ruoanlaittoon. Hotellihuoneen varustukseen kuuluvat myös vuodevaatteet, liinavaatteet ja pyyhkeet. Hotellissa on ilmainen langaton internet.

Lomakohteissa omien liinavaatteiden käyttö on kielletty.

Kohteen loppusiivous kuuluu majoitushintaan ja suoritetaan aina vuokranantajan toimesta. Asiakkaan tulee kuitenkin ylläpitää kohtuullista siisteystasoa majoittumisen aikana, sekä luovutukseen mennessä palauttaa huvila, huoneisto tai huone pääpiirteittäin kuntoon, joka vastaa vastaanottohetkeä. Ennen luovutusta asiakkaan vastuulla on astioiden pesu, roskien vienti, jääkaapin tyhjennys, valojen sammutus, ovien lukitseminen ja ikkunoiden sulkeminen. Pesemättömistä astioista veloitetaan erikseen 50€ lisämaksu, viemättömistä roskista 50€ ja tyhjentämättömästä jääkaapista 50€.

Erikoissiivouksesta, sekä mahdollisista rikkoutuneista kalusteista, astioista tai laitteista on vuokranantajalla oikeus periä kulut todellisten aiheutuneiden kulujen mukaan. Erikoissiivouksella tarkoitetaan esim. kalusteiden erikoispuhdistusta, mattojen pesetystä tai kiinteistön kiinteisiin osiin kohdistuvia erikoispuhdistus tai maalaustoimenpiteitä, jotka johtuvat asiakkaan oleskelusta kohteessa.

Mikäli asiakas aiheuttaa häiriötä tai vaaraa samassa kiinteistössä oleville tai alueen muille asiakkaille, on vuokranantajalla/edustajalla/myyjätaholla oikeus purkaa vuokrasuhde yhden huomautuksen jälkeen välittömästi. Kaikista häiriöistä aiheutuneet toimenpiteet ja kulut laskutetaan asiakkaalta todellisten kertyneiden kustannusten mukaan.

Tupakointi on kielletty kaikissa sisätiloissa SaimaaHoliday –alueella (ml. hotellihuoneet, lomahuvilat). Luvattomasta sisällä tupakoinnista veloitetaan yksi ylimääräinen vuokrakohteen vuorokausivuokra lisättynä tekstiilien pesulalaskulla.

Lupa lemmikin tuonnista lomakohteeseen on pyydettävä aina myyjätaholta. Luvatta tuoduista lemmikeistä peritään 40 €/lemmikki/vrk lisämaksu.

SaimaaHoliday -myyntipalvelu ei vastaa luvattomasta tupakoinnista tai eläinpölystä aiheutuneista allergia tms. ongelmista asiakkaille.

 

2. Varauksen peruutusehdot

Peruutukset tulee tehdä aina kirjallisesti ko. myyntipalveluun sähköpostilla. Peruutus katsotaan tapahtuneeksi sillä hetkellä, jolloin tieto peruutuksesta on saapunut myyntipalveluumme.

Huvilavarauksen peruuttaminen:

– neljä (4) viikkoa ennen varauksen alkamispäivää tai enemmän, palautetaan suoritettu ennakkomaksu vähennettynä peruutuskuluilla 90€.
– alle neljä (4) viikkoa ennen varauksen alkamispäivää veloitetaan koko varauksen arvo. – vuodenvaihteen (26.12. – 15.1.) varausten osalta palautetaan suoritettu maksu vähennettynä peruutuskuluilla 90€ ainoastaan jos majoituskohde saadaan jälleen vuokratuksi.
- jos et pääse matkustamaan pandemian takia voit kuluitta siirtää varauksen toiseen ajankohtaan (sesonkihinnoittelu huomioiden)

- tarjoustuotteissa ja paketeissa voi olla eri peruutusehdot (tarkista aina tuotekuvaus). Tarjousvarauksen voi siirtää kuluitta toiselle päivälle (tarjouksen voimassaoloajan)

Hotelli- tai aittavarauksen peruuttaminen:

– asiakkaalla on mahdollisuus peruuttaa yksittäinen majoitusvarauksensa viimeistään saapumista edeltävänä päivänä klo 14 mennessä 25€ peruutusmaksulla. Poikkeuksena juhlapaketit ja muut paketit, joiden maksu- ja peruutusehdot määritellään erikseen, tai sairaus- ym. Force majeure – tapaukset.

– Mikäli peruutus tehdään myöhemmin tai asiakas jättää tulematta on hotellilla oikeus veloittaa asiakkaalta minimi 1 vrk majoitushinta + muut hotellille mahdollisesti aiheutuneet kulut.

– vuodenvaihteen (26.12. – 15.1.) varausten osalta palautetaan suoritettu maksu vähennettynä peruutuskuluilla 25€ ainoastaan jos majoituskohde saadaan jälleen vuokratuksi.

- jos et pääse matkustamaan pandemian takia voit kuluitta siirtää varauksen toiseen ajankohtaan (sesonkihinnoittelu huomioiden)

- tarjoustuotteissa ja paketeissa voi olla eri peruutusehdot (tarkista aina tuotekuvaus). Tarjousvarauksen voi siirtää kuluitta toiselle päivälle (tarjouksen voimassaoloajan)

- Mikäli asiakas peruu hotellihuonevarauksen yhteydessä tehdyn aamiaisvarauksen, siihen sovelletaan samoja peruutusehtoja kuin hotellihuonevarauksessakin.

 

RYHMÄEHDOT

Huvilamajoituksen peruutusehdot:

Mikäli ryhmä peruuttaa vahvistetun huvilavarauksensa:
– viimeistään 4 viikkoa ennen varauksen alkamispäivää peruutuskulu 90€/huvila
– alle 4 viikkoa ennen varauksen alkamispäivää veloitetaan koko varauksen arvo

Hotellihuoneiden, ravintola-, sauna-, vuokraväline- ja ohjelmapalvelutuotteiden peruutusehdot 10 hengen tai sitä suuremmille ryhmille:

Mikäli ryhmä peruuttaa hotellihuoneita, vuokravälineitä tai osallistumisensa vahvistettuun ravintola-, sauna- tai ohjelmapalveluun veloitetaan seuraavasti:
- aikaisemmin kuin 31 vrk ennen tilaisuutta peruutuskulu 0€
- 30 vrk ennen tilaisuutta 25 % varauksen arvosta ja peruutuskulut 25€
- 14 vrk ennen tilaisuutta 50 % varauksen arvosta ja peruutuskulut 25€
- 7 vrk ennen tilaisuutta 75 % varauksen arvosta ja peruutuskulut 25€
- Myöhemmin kuin 7 vrk tehdyissä peruutuksissa veloitamme koko varauksen arvon

Lisätietoa peruutukseen liittyen
Peruutuksista peritään erikseen maksu huvilamajoituksen ja hotellihuoneiden, ravintola-, sauna-, vuokraväline- ja ohjelmapalvelutuotteiden osalta peruutusehtojen mukaisesti. Jos osallistujien, majoitus öiden tai vuokravälineiden määrä kasvaa alkuperäisessä varauksessa mainitusta määrästä, matkailupalveluiden tuottajalla on oikeus soveltaa peruutusehtoja tosiasiallisten osallistujien, majoitus öiden tai vuokravälineiden mukaisesti. Matkailupalveluiden tuottajalla on oikeus veloittaa täysi hinta, jos asiakas saapuu myöhemmin tai lähtee aikaisemmin kuin on sovittu tai ei saavu lainkaan. Tuottajalla on oikeus veloittaa täysi hinta kaikista etukäteen varatuista palveluista ja tuotteista. Jos toteutunut lukumäärä on suurempi kuin vahvistettu lukumäärä, asiakasta laskutetaan toteutuneen lukumäärän mukaan. Mikäli toteutunut lukumäärä on taas pienempi kuin vahvistettu lukumäärä, asiakasta laskutetaan vahvistetun osallistujamäärän mukaisesti. Tämä pätee myös alihankkijoiden toimittamiin palveluihin.

 

SaimaaHoliday –myyntipalvelu ei korvaa asiakkaalle peruutuksesta aiheutuneita kuluja. Näitä ja mahdollisia muita poikkeustilanteita varten SaimaaHoliday-myyntipalvelu kehottaa matkustajaa ottamaan matkavakuutuksen, johon sisältyy peruutusvakuutus.

SaimaaHoliday –myyntipalvelun oikeus perua varaus

Mikäli kyseessä on ylivoimainen este, force majeure, voi SaimaaHoliday –myyntipalvelu perua varauksen. Tällöin asiakkaalla on oikeus saada maksamansa maksut kokonaisuudessaan takaisin.

 

3. Vahinkojen korvaukset

Asiakas on velvollinen korvaamaan lomakohteelle tai sen irtaimistolle aiheuttamansa vahingon sille SaimaaHoliday –myyntipalvelulle, jonka kanssa asiakas on varauksen hoitanut.

 

4. Henkilömäärä

Lomakohdetta ei saa käyttää useampi henkilö kuin mitä majoituskohteen kuvauksessa on enimmäishenkilömäärästä mainittu tai mitä lomakohteesta (huvila tai huone) löytyvään paloturvallisuusohjeeseen on enimmäishenkilömääräksi määritetty.

Teltan tai asuntovaunun käyttö SaimaaHoliday –kohteissa ilman lupaa ja muualla kuin niille merkityillä paikoilla on kielletty.

 

5. Huomautukset ja reklamaatiot

Kaikki lomakohteen varustukseen ja kuntoon liittyvät huomautukset on välittömästi loman kestäessä ilmoitettava suoraan SaimaaHoliday–myyntipalvelulle tai lomakohteen vastaanottoon. Mikäli asiaan ei tule korjausta on kirjalliset korvausvaatimukset tehtävä 30 vrk:n kuluessa vuokra-ajan päättymisestä.

 

6. Kulutustuotteiden vaihto- ja palautusoikeus

Asiakkaalla on oikeus vaihtaa tai palauttaa SaimaaHoliday-verkkokaupasta hankkimansa käyttämätön kulutustuote. Käyttämättömille tuotteille on kuluttajasuojalain 6. luvun mukainen 32 vuorokauden palautusoikeus. Lain tarkoituksena on antaa kuluttajalle oikeus tutustua tuotteeseen niin kuin se on mahdollista myymälässä. SaimaaHoliday myöntää asiakkaalle lain hengen mukaisesti oikeuden tutustua pakkauksen sisältöön. Tuotepakkauksen avaaminen tulee suorittaa yleistä varovaisuutta noudattaen.

 

7. Varaaminen

Varaaminen verkkokaupan kautta:

Asiakas tekee itse haluamansa varaukset internetissä ja maksaa koko summan heti. Internet-varaus maksetaan joko luottokortilla tai pankkipalvelun kautta. Varausohjelma lähettää varausvahvistuksen asiakkaan antamaan sähköpostiosoitteeseen heti maksun jälkeen.

Varausvahvistuksesta näet:

• varausnumeron

• varatut tuotteet ja kohdekuvauksen

• laskun loppusumman, alv-erittelyn ja muut laskutiedot

 

Mikäli et saa varausvahvistusta sähköpostiin verkkokauppaoston jälkeen:

1.       Tarkasta onko se mennyt roskapostiin.

2.       Ota yhteyttä Saimaa Holiday Oraviin viipymättä ja lähetämme sinulle uuden varausvahvistuksen.

Asiakas vastaa siitä, että hän säästää itselleen kuitin, huoneiston kohdekuvauksen ajo-ohjeineen ja avainyhteystietoineen sekä varausehdot.

Saat onnistuneesta maksusta myös erillisen kuitin Pay Traililta. Huomioithan, että Pay Trail -kuitti ei ole varausvahvistus vaan osoitus maksusta. SaimaaHoliday-myyntipalvelu ei vastaa epäonnistuneesta online varauksesta, vaan asiakkaan tulee viipymättä olla yhteydessä myyntipalveluun tilanteen korjaamiseksi.

Verkkokaupan hinnat voivat vaihdella vapaana olevan kapasiteetin ja ajankohdan mukaan. Verkkokaupassa voidaan käyttää erillisiä kampanja kohtaisia peruutusehtoja, jotka mainitaan kyseisen tarjouksen tiedoissa. Hinnat voivat myös poiketa myyntipalvelun puhelimitse antamista tai vastaanotosta kysytyistä hinnoista.

Varauksia voivat tehdä täysi-ikäiset henkilöt.

Asiakas sitoutuu jokaisen varauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin.


Varaaminen myyntipalvelun kautta:

Varauksen voi tehdä myös Oravin  myyntitoimistossa tai puhelinmyynnissä, jonka jälkeen lähetämme asiakkaalle laskun postitse tai sähköpostilla. Huvilavuokran voi maksaa kahdessa erässä. Varaus on vahvistettu, kun asiakas on maksanut varausmaksun (50 %  vuokrahinnasta) eräpäivään mennessä tai varausmaksun ja loppusuorituksen yhdellä kertaa. Loppusuoritus maksetaan viimeistään neljä (4) viikkoa ennen loman alkua.


8. Maksupalvelutarjoaja

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

© SaimaaHoliday 2024